piątek, 24 stycznia 2014

canonowa rodzinka I instagram

Dziś długo oczekiwany przez niektórych post :) 
Napiszę o swoim aparacie .. nie wiem co mogę napisać, aparat jak aparat i obiektywy jak to obiektywy , ale kilka słów mogę powiedzieć :) 

A więc praktycznie wszystkie zdjęcia na bloga wykonuję amatorską lustrzanką Canon eos 1100d. Aparat ten kupiłam 3 lata temu i do tej pory przeżył na prawdę dużo a ani razu na szczęście nie musiał lądować w naprawie :) Matrycę aparatu , lustro i ogólnie cały korpus czyszczę od czasu do czasu , nie mogę dokładnie określić co jaki czas :)




Jest to lustrzanka idealna dla początkujących , nie droga, nie skomplikowana a ze sporymi możliwościami . 
Body jest stosunkowo lekkie, dobrze trzyma sie w dłoni i jest niewielki :) 
Jeśli chcecie poczytać o stronie technicznej aparatu polecam pogrzebać na różnych stronkach :) 

Do aparatu jedyne akcesoria jakie posiadam to statyw i torba,  lampa i nie potrzebna a grip jest już praktycznie w drodze do mnie :) 

Podstawowym obiektywem jaki używałam oraz używam do makro jest KIT , nic konkretnego chyba nie mogę o nim napisać :) sądzę , ze tego obiektywu sie nie pozbędę i zawsze go mam przy sobie ponieważ jego w odróżnieniu od stałek czy tele mogę używać do zdjęć krajobrazów czy bardzo bliskiego makro :) 



Szkielet i mocowanie obiektywu wykonane jest z plastiku przez co konstrukcja nie jest tak trwała i stabilna.. ale czego wymagać od KITu :) 

Przykładowe zdjęcia : 



Kolejnym obiektywem jest teleobiektyw 75-300 mm . Wykorzystuję go głównie do zdjęć portretowych i dużych przybliżeń , jeśli korzystam z tego obiektywu bardzo często potrzebny jest statyw :)


Szkielet jest lepiej zbudowany od KITu ale przy maksymalnym rozwinięciu do 300 lekko się rusza , ale nie jest źle , bardzo lubię to szkło :)


Moim ulubionym obiektywem jest zdecydowanie stałka 50 mm 1:8 , zdecydowanie najwięcej zdjęć nią wykonuję .


Szkielet stałki to plastik , naczytałam się , że żywotność tego szkła nie jest zbyt długa , niestety już po roku użytkowania odrobinkę mogę to potwierdzić , łapanie ostrości na AF już odrobię się gubi oraz pierścień ostrości już się chwieje , ale co poradzić .. :)

mój ostatni obiektyw to Jupiter 8 2/50
Jest to obiektyw który bardzo ciężko dostać , ja dostałam go w prezencie w zestawie z aparatem Zorki, jestem bardzo wdzięczna : ) 
Obiektyw ma spore możliwości , których do końca nie mogę wykorzystywać ponieważ jeszcze nie posiadam adaptera , ale jakoś sobie radzę:)


ta stałka dużo przeszła ale trzyma się świetnie a to dzięki bardzo dobrze zrobionej konstrukcji . Szkła są zanurzone w szkielecie ze stopów metali i magnezu , dzięki czemu obiektyw przetrwał tyle lat :)



I to chyba wszystko co mogłam wam opowiedzieć na temat aparatu , obiektywów :)
Jeśli chcecie wiedzieć coś więcej pytajcie śmiało :) tu w komentarzach czy na ASK : )

!!!

Kolejną sprawą jest to , że wczoraj założyłam INSTAGRAM , zapraszam do obserwowania , postaram się dodawać tam zdjęcia regularnie :)


Jeśli macie instagram albo znacie jakieś ciekawe albumy podsyłajcie linki! chętnie zajrzę :) 

9 komentarzy:

  1. masz trochę tych obiektywów :) też mam amatorską lustrzankę, tylko Nikon D3100. czytałam, że obiektyw jest najważniejszą częścią aparatu.
    Obiektyw czyszczę, ale lustra się boję, chociaż i tak pyłki na lustrze nie wpływają na ostrość/jakość zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem w trakcie gromadzenia funduszy na lustrzankę do końca roku może już będę całość. :D
    BLOG KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię robić zdjęcia, jednak na 100 % nie jestem w tym najlepsza ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam w swojej szklarni 50mm i również jest to mój zdecydowanie najlepszy obiektyw :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mama Canona 1100d zgodzę się z tobą. Bardzo fajna lustrzanka, idealna dla początkujących. Zazdroszczę ilości obiektywów. Sama mam póki co KITa, ale zbieram się do zakupu jakiejś stałki (pewnie właśnie 50)... tylko coś mi nie idzie oszczędzanie na nią :P
    I uważaj. Instagram uzależnia! :P hah

    OdpowiedzUsuń
  6. Konkurs u mnie :) do wygrania pudełko z kosmetykami Glossybox Styczeń!
    www.nataliamajmonroe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń